Fredag

Imorse for Patrik iväg på egna äventyr. 
Medans han var borta satt Tuvalie med skolarbete och jag fixade lite med tvätten. Thilde och Oliver kör sina egna små race 😄

När jag stod inne i sovrummet och sorterade tvätt ropade Tuvalie i panik att jag måste komma fort för Oliver blöder, han har snubblat på sladden till fläkten. 

Springer ut till köket och det är bloddroppar överallt runtomkring Tuvalie och Oliver.  
Tror såklart att det är Oliver som blöder då det är blod på huvudet och längst ena armen och sidan av magen, men när jag torkar av han inser vi att det är Tuvalie som blöder ordentligt från sin tumme. Hon har lyckats skära sig på fläkten när den föll mot Oliver. 

I mitt huvud snurrar tanken hur jag ska ta mig till ett sjukhus med barnen (Patrik var fortfarande borta) 😬 Tack och lov behövdes inget sjukhus! 🙏🏼

Torkar upp allt blod, tvättar av Oliver och plåstrar om Tuvalies tumme som till slut slutar att blöda. 

Patrik kommer tillbaka strax efter 11 och har med sig lunch. 
Efter lunch så får Oliver sova och vi hoppar i poolen. Tuvalies tumme slår vi in i plastfolie och hon får hålla den undan från vattnet.

Ett tag i poolen för att sedan gå in för att duscha och äta mellis i sedvanlig ordning. 
För att sen gå ut och äta middag. 

Efter middagen var vi på kvällsmarknad i Fishermans Village. Mysigt med lite gott och blandat att kika på såsom kläder, mat, saker till hemmet, souvenirer med mera. Dock lite för mycket folk att trängas med 🙈

Köpte lite pannkaka till kvällsfika och vi hittade även den goda guavan 🤤

(null)

(null)

(null)

(null)









Kommentera här: